Kroppskuddar för bättre sömn

- I samarbete med 24 -


Brukar ni ha svårt att sova? eller brukar ni vakna upp mitt i natten för att du har ont i axel eller höft? samt vrider er mycket i sömnen? Då kan det vara dags att se över sin sovställning, och testa något nytt. Värk, stelhet och avdomnade armar kan till stor del bero på att man har en dålig sovställning. Det är även lätt att man vaknar med nackspärr eller ont i axeln när man har sovit fel.

Här listar jag 3 stycken tips på hur man kan få bättre sömn i en bra sovställning! Vem vill inte vakna upp pigg och alert?

1. Välj rätt säng
Först och främst är det viktigt att ha en säng som passar din kropp. Om sängen är för hård kan den inte följa ens kroppsform och då får inte kroppen den stöd som den behöver. Men det är heller inte bra om sängen är för mjuk, för då kan man få ont i ländryggen

2. Välj rätt kudde

Den viktigaste punkten om ni frågar mig är att hitta en bra kudde. Själv är jag jätte kräsen när det kommer till just kuddar, och det är även det största problemet när jag sover borta tex. på hotell. Hur mycket ens axel sjunker ner i sängen avgör hur hög kudde du bör ha. Sjunker man ner mycket behöver man en låg kudde, sjunker man ner lite behöver man en högre kudde.

En kroppskudde eller en gravidkudde kan förbättra ens sömn något otroligt. En stor kudde hjälper en att få bättre sömn, som både kan omfamna men även göra så att man känner sig trygg när man sover. Om man är van vid att ha täcke eller en kudde mellan benen när man sover så är en kroppskudde ett perfekt alternativ. En kroppskudde/gravidkudde ger dessutom stöd åt både nacke, rygg och ben, vilket är superbra!

Kika in hos 24.se för att läsa mer om deras populära kroppskudde som passar alla kroppstyper!

3. Hitta en bra sovposition

Hitta den perfekta sovställningen för dig, där du inte anstränger några muskler när du sover. Om du vaknar utvilad och inte vrider och vänder dig hela tiden så vet du att du har en bra sovposition.

Gillar

Kommentarer